[Alumnado Oyente] Curso de repertorio y técnica de interpretación al piano XIII

Lloc: Capella de la Sapiència del Centre Cultural la Nau, C/ Universitat,2 de València

Horari: Sessions de cinc hores de classe en horari de matí o de vesprada.

 Horaris grup de matí (de 9 a 14 hores):

Dissabte 02/11/24

Dissabte 16/11/24

Dissabte 23/11/24

Dissabte 07/12/24

Dissabte 14/12/24

Dissabte 21/12/24

Dissabte 11/01/25

Dissabte 18/01/25

 

Horaris grup de vesprada (de 15 a 20 hores):

Dissabte 02/11/24

Dissabte 16/11/24

Dissabte 23/11/24

Dissabte 07/12/24

Dissabte 14/12/24

Dissabte 21/12/24

Dissabte 11/01/25

Dissabte 18/01/25

 Concert d'Alumnes: Divendres 24 de gener de 2025 a les 17h en Capella de la Sapiència del Centre Cultural la Nau, C/ Universitat,2 de València

 - Adreçat preferentment a: estudiantat de piano que estiguen cursant o hagen cursat estudis a la Universitat de València, estudiants de piano interpretació, postgraduats i postgraduades.

- Altres grups d’interès: alumnat de la Universitat de València aficionat a la música clàssica, aficionats i aficionades a la música clàssica en general.

- Requisits:

                - Alumnat actiu: últims cursos d’ensenyaments professionals, grau superior, postgraduats o titulació equivalent.

                - Alumnat oient: grau elemental, pianistes amateurs.

De forma excepcional es pot acceptar alumnat que no complisca aquestes característiques amb una audició prèvia del professor.

Programa del curs:

 Objectius

L’alumnat realitzarà una audició el dia 2 de novembre, en què s’acordarà el repertori que s’estudiarà amb el professor, així com els objectius individuals de cada participant actiu en el curs, encaminats fonamentalment a la defensa satisfactòria del repertori elegit.

Es desenvoluparà un pla de treball amb els mètodes d’estudi adequats per a cada alumne/a. Els/Les alumnes estudiaran el repertori propi, però coneixeran també el repertori dels companys i les companyes. Es potenciarà de forma col·lectiva l’escolta del repertori, amb l’objectiu de desenvolupar la cultura musical i general del l’alumnat. Es fomentarà la participació activa de tot l’alumnat per a resoldre les dificultats individuals de les interpretacions. Es buscarà sempre el treball en grup com a eina indispensable per a la resolució dels problemes individuals que se li presenten al/la jove intèrpret.

La preparació per a una presentació pública serà l’objectiu principal de l’alumnat del curs. Es realitzarà un concert públic el dia 24 de gener de 2025.

El professor seleccionarà dos alumnes que interpretaran un concert en la temporada de primavera o tardor de 2025 de l´Aula de Música de la Universitat de València.

En cas que algun alumne/a complisca les condicions necessàries, el professor podrà proposar-lo/la per a futures col·laboracions amb l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (director Hilari Garcia Gázquez).

El professor podrà becar algun alumne/a per a participar en activitats relacionades amb el Festival dels Horts de 2025.

Continguts

·        Anàlisi pianística del repertori presentat per l’alumnat del curs.

·        Cultura musical: anàlisi del gran repertori per a piano sol, orquestra i música de cambra. Marc cultural general, integració amb la resta d’arts del repertori musical occidental.

·        La fidelitat a la partitura: edició, estil, signes musicals, pedalització.

·        Desenvolupament d’una tècnica conscient. La digitació.

·        Desenvolupament d’un mètode d’estudi productiu. La memorització.

·        L’ actuació en públic.

 

Metodologia

Els/les alumnes presentaran una proposta de programa adequada al seu nivell pianístic que ha d’incloure obres d’almenys dos estils diferents i un estudi. Aquest programa serà consensuat amb el professor del curs després de l’audició inicial del dia 2 de novembre. En l’audició inicial els/les alumnes han d’interpretar una obra d’estil lliure. Les classes seran públiques i es fomentarà en cada moment la participació activa de la resta de l’alumnat.

 El curs d’interpretació pianística presenta una dualitat característica d’aquest tipus de cursos: cal combinar el treball individual de l’alumne/a amb l’escolta activa en grup, fonamental per al seu desenvolupament. El professor tindrà en compte en cada moment aquesta dualitat per desenvolupar un discurs formatiu interessant per a tot l’alumnat del curs, actiu i oient.

 La flexibilitat tant en les classes com en els consells pianístics és una condició necessària per al bon aprofitament dels cursos per part dels i les alumnes. Es trobaran en una mateixa classe alumnat de nivells diversos i amb objectius professionals i formatius diferents. El professor buscarà sempre aquesta flexibilitat, de forma que els consells individuals siguen intel·ligibles i aprofitables per a tot l’alumnat. Es buscarà també promoure la solidaritat entre els i les alumnes i l’estudi en grup i es formaran xarxes de treball entre ells que afavorisquen el seu desenvolupament artístic.

 - Distribució de les sessions

Els/les alumnes passaran un mínim de 45 minuts de classe al piano per sessió, en cada una de les vuit sessions. S’estudiarà el repertori de forma progressiva, i se’ls ajudarà en la lectura i la interpretació correcta al llarg dels tres mesos de duració del curs. El dia 24 de gener de 2025 l’alumnat farà un concert públic en què haurà d’aplicar tots els coneixements que hagen adquirit en el curs.


Antonio Galera, piano

 Descrit per Scherzo com “una veu amb personalitat pròpia”, Antonio Galera ha actuat en la Salle Cortot de Paris, Chapelle de la Trinité de Fontainebleau, Saint Martin in the Fields de Londres, Balliol Hall d’Oxford, Zhong Shan Hall de Taipei,  Steinway Hall de New York, Society of the Four Arts de Palm Beach, Auditori Nacional i Teatros del Canal de Madrid –Jóvenes Intérpretes de la Fundación Scherzo-, Palau de la Música de València, Auditorio ADDA de Alacant, Cartoixa de Valldemossa, Auditorio de Zaragoza o Palau de la Música de Barcelona, amb directors com P. Entremont, B. Fernández, R. Gimeno, J. E. Lluna, P. Rus, C. Soler, A. Salado o R. Tebar.

 Molt actiu en el camp de la música de cambra, ha actuat en la Fundació Juan March, Centre de Musique de Chambre de Paris, el Festival de Úbeda, Música en Segura o al Bar Harbor Music Festival, on és músic resident. Altres compromisos recents inclouen concerts a Amèrica Llatina, Orient Pròxim o Àfrica del Sud. Realitza col·laboracions multidisciplinàries amb les companyies La Veronal, La Fura dels Baus i Cashalada o junt a l’escriptora Elvira Lindo amb l’espectacle “Literatura al Compás”.  El seu disc de debut, “Prélude”, ha rebut el reconeixement de la crítica especialitzada.

 Nascut a València, va estudiar flauta i piano al Conservatori “Joaquín Rodrigo”, on va rebre el premi extraordinari de fi de carrera. Diplôme de Concertiste de l’École Normale de Musique de París i Màster en Interpretació Solista pel CSKG de Madrid becat per AIE, l’Institut Valencià de Cultura, la Comité Roussel i Juventudes Musicales de Madrid, beca acollida de S.M. la Reina Sofia.

 Imparteix cursos a la Universitat de València i a escoles i universitats de França, Bèlgica, Itàlia, Mèxic, Malàisia, Qatar, Espanya i els EUA. Participa en les produccions del departament d'Educació del Palau de Les Arts. Apassionat de la gestió cultural i la investigació, dissenya projectes com el Festival dels Horts, del qual és director artístic.

 

Més informació:

www.antoniogalera.com

Facebook: @antoniogalerapiano

Instagram: @antoniogalerapiano

Spotify

https://spoti.fi/31U0e5u

Youtube

https://www.youtube.com/antoniogalerapiano